tisdag 23 februari 2010

Förlossningen

Igår hände det något konstigt. De var som någonting lossnade ifrån underlivet och allting kändes så himla avslappnat och skönt. Hade inte ont och jag kunde t om gå utan kryckor. Så himla underbart! Dock blev bebisens rörelser mindre under dagen och i dag ute blev dem helt :/
Gubben tjatade redan igår att jag skulle ringa till BM och berätta vad jag känner, men man vill ju inte känna sig besvärad och vill inte åka in i onödan. Idag så började man ju fundera eftersom Pyret inte alls ville röra på sig oavsett vad man gjorde. Ringde till BM och berättade och fick nästan en utskällning för att man inte ringt och skulle åka raka vägen in till förlossningen för kontroll. Sakt och gjort så blev de att packa växa och allting där till som man inte gjort :/ BM ringer tillbaka och säger att dem är beredd på att man är på väg in. Sen ringa gubben och tala om att -duuuu vi måste till förlossningen!
När jag kom fram så kom karln samtidigt så de var skönt. Väl inne så fick vi ett rum och två barnmorskor hjälpte till att koppla upp mig till apparaten (vad den nu heter) som mäter bebis hjärta och sgi.
Att bara få höra hjärtat är ju en befrielse. Så de fick man ju ligga med en stund och registrera. Sen blev det besök av två läkare en kortis. För att de blev akut kallelse till något av dem andra rummen :p De var ju inte direkt tyst på förlossningen. :) Till slut började det lugna ner sig och läkarna kunde göra ul för att se om vattnet var kvar och att Pyret låg rätt m.m. Allting var bara fin fint, men konstigt är det att man inte känner att ingenting trycker på direkt utan det känns som en befrielse från bäckenet. Fick stränga order dock innan vi gick därifrån att vi måsta höra av oss om det händer igen. :/

Efteråt åkte vi och installerade in babyskyddet i bilen och de känns att man verkligen kommer närmare bf :) Nu ska jag bara se till att packa bb-väskan ordentligt så den är bara att grabba tag i :p

4 kommentarer:

  1. Oj vilken grej. Men du.. vad var det som hände? Hade dom ingen förklaring??
    Hmm.. ja jag hoppas det går br i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket aventyr!! Hoppas du mår bra nu, ta det lugnt och vila, snart är det full fart!! Kram och tack för att du kom och besökte oss på maran!
    Meri

    SvaraRadera
  3. OJ så spännande! Då blir det bebis vilken dag som helst? =)
    Tack snälla för dina goa ord hos mig!


    Ha en härlig lördag!
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  4. Oj vilken grej, hoppas att allt går bra nu. Lycka till!
    Kikade neråt och ser en massa fina kort också ;0)

    SvaraRadera